Społeczna odpowiedzialność biznesu
TORPOL S.A. realizując cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym społecznej odpowiedzialności biznesu, identyfikuje i wskazuje najbardziej istotne filary. Spółka uwzględnia w swojej długofalowej strategii biznesowej nie tylko aspekty ekonomiczne, ale również tzw. aspekty ESG, czyli: środowiskowe (Enviromental), Społeczne (Social), jak również z zakresu ładu korporacyjnego (Governance). Wszystkie te obszary uwzględniają aspekt poszanowania etyki w biznesie. W prowadzeniu działalności gospodarczej Spółka dąży do równowagi pomiędzy ekonomiczną opłacalnością biznesu, a szeroko pojętym interesem społecznym i odpowiedzialnym zarządzaniem organizacją. Osiągnięcie zrównoważonego rozwoju w każdym obszarze życia przedsiębiorstwa jest zadaniem długoterminowym i wieloetapowym.
TORPOL S.A. deklaruje ujęcie w strategii korporacyjnej działań z zakresu następujących obszarów:
Rynek, klient, produkt
- efektywne zarządzanie etyką i przeciwdziałaniem korupcji oraz nadużyciom, etc. (zarządzanie ryzykiem, wartości, zasady, normy zachowań),
- działanie w oparciu o ład korporacyjny i „compliance”,
- warunki współpracy i dialog z podwykonawcami i dostawcami (etyka w relacjach z dostawcami, kryteria wyboru i oceny dostawców),
- doskonalenie relacji z kluczowymi interesariuszami rynkowymi (inwestorami, klientami, administracją publiczną),
- innowacyjność, wdrażanie efektywnych rozwiązań technologicznych, wsparcie badań i rozwoju nauki,
- przejrzystość komunikacji względem rynku,
- rola i wkład firmy w rozwój systemu infrastruktury kolejowej/tramwajowej jako środka transportu przyjaznego dla środowiska, pozytywne efekty dla otoczenia (wpływ pośredni).
Miejsce pracy
- relacje w miejscu pracy i dialog z pracownikami,
- zapewnianie bezpieczeństwa pracowników (w tym podwykonawców),
- podnoszenie umiejętności i kompetencji pracowników oraz ich rozwój,
- zapewnienie wysoko wykwalifikowanej kadry, pozyskiwanie i utrzymanie talentów,
- dzielenie się wiedzą poprzez współpracę z uczelniami wyższymi oraz szkołami.
Środowisko naturalne
- zarządzanie wpływem na środowisko w trakcie realizacji inwestycji,
- zarządzanie odpadami,
- zarządzanie zużyciem zasobów (woda, papier etc.),
- redukcja zużycia energii/poziomu emisji,
- edukacja środowiskowa pracowników,
- dodatkowo z perspektywy budownictwa kubaturowego: efektywność ekologiczna nieruchomości (w tym efektywność energetyczna budynków, certyfikaty).
Społeczeństwo
- dialog wokół inwestycji, odpowiedzialne zarządzanie roszczeniami,
- działania z zakresu zaangażowania społecznego (sponsoring, wolontariat, inwestycje społeczne).